Beteendeutmaningar

Kattens beteendeutmaningar

Det finns många utmaningar relaterade till kattbeteende. Hos katter är de vanligaste till exempel avföring på oönskade ställen, aggressivitet, utmaningar att leva tillsammans mellan katter, ömhet, utmaningar av vårdprocedurer eller nattlig rastlöshet.

Det är viktigt att ta reda på orsakerna bakom beteendet, så situationen bör alltid kartläggas noggrant. Smärta kan också ligga bakom beteendeutmaningen, så vid behov hänvisas kunden först till en veterinärmottagning.

Beteendeutmaningspaket
Att behandla beteendeutmaningar börjar alltid med en välmåendeundersökning, som hjälper oss att ta reda på kattens vardag, hälsa och beteendeutmaningen. Nästa del är ett möte, där vi diskuterar om välmåendeundersökningen och börjar bygga en mer funktionell vardag ur kattens synvinkel. Efter mötet får du en omfattande skötselplan för att behandla beteendeutmaningen.

Utmaningspaketet inkluderar:
- välmåendeundersökning (elektronisk form)
- ett möte (1-1,5 timmar)
- en skriftlig, omfattande behandlingsplan

Priset för beteendeutmaningspaketet är 149 € + resekostnader (skolningar inom 10 km från företagets adress är avgiftsfria, längre sträckor 0,60 €/km).

Kontakta info@elainkoulutuslinnea.fi eller 0415338962 för att boka ett beteendeutmaningspaket.