Instruktioner och villkor

Allmänna instruktioner

Anmälan är alltid bindande.

Rasta din hund innan kurstillfället börjar. Boka tid innan kursstart och gå ut med din hund i minst 10 minuter. Ha en bajspåse med dig och plocka upp eventuellt bajs.

Mata inte din hund direkt före ett träningspass. Ge din hund middag först efter kursen, om kursen är på eftermiddagen eller kvällen.

Håll din hund i koppel, såvida inte tillstånd har getts att släppa loss den. Hundarna ska inte få hälsa eller leka före lektionerna.

En löpande tiks deltagande måste avtalas separat. Du kan kompensera för eventuell frånvaro orsakad av löpning enligt instruktionerna nedan.

Kom på kurser och träning endast med en frisk hund. Du kan till exempel inte delta med en hund som har kräkts, har diarré eller är halt inom ett dygn.

Hunden ska vara vaccinerad enligt Finska Kennelklubbens rekommendation.Din hund fokuserar bäst på dig när du också fokuserar på den. Sätt telefonen på tyst och glöm jobbet och bekymmer.

Du lär dig mycket genom att titta på andras övningar och samtidigt får du bra tips på hemmaövningar.

Kursen förverkligas då minst 2 deltagare har anmält sig.

Alla ansvarar för sin egen hund, både i träningsområdet och under promenader. Ägaren till hunden ansvarar för sin hunds säkerhet och de skador på egendom, människor och djur som hunden kan orsaka andra. Skolaren ansvarar för undervisning och handledning i kursen, inte för enskilda hundar.

Frånvaron

Om du är sjuk måste du stanna hemma, samma sak om din hund är sjuk, har diarré eller på annat sätt är onormal!

Anmäl din frånvaro så snart som möjligt genom att gå med i Facebookgruppen Eläinkoulutus Linnea Tuurausrinki i adressen https://www.facebook.com/groups/907537204535186/

Informera i Facebook-gruppen vilken grupp du är frånvarande av, dag, tid och var övningen sker. Genom att göra detta kan du ta dig en ersättare från samma FB-grupp senare, när någon annan meddelar sin frånvaro. NOTERA du kan även ta ersättningen från en annan kurs, så prova gärna. Du kan bekräfta av mig om kursen passar dig. Du kan också alltid anmäla din frånvaro genom att ringa 0415338962 eller genom att mejla info@elainkoulutuslinnea.fi. Frånvaron ska ersättas inom 4 månader.

Oanmälda eller i efterhand anmälda frånvaron ersätts inte.

Om lektionen ställs in av skäl som kan hänföras till skolaren, kommer skolaren att ordna en ersättningslektion eller så kommer priset för den lektionen att återbetalas till deltagarna.

Hundar på kurser och privatlektioner är på deras ägares ansvar. Om hunden orsakar skada på andra kursdeltagare, miljön, sig själv eller tränaren bör detta klargöras med berörda parter och dina försäkringsbolag. Skolaren har en försäkring för sig själv.

Avbokningsvillkor

KURS: Anmälan är bindande. När du anmäler dig accepterar du avbokningsvillkoren för din kurs. Avbokning av hela kursen när det är 7 dagar eller mindre till start, betalalas 50% av hela kurspriset. Mot läkarintyg återbetalas kursplatsens pris om den avbryts/inställs helt. Kontakta omgående info@elainkoulutuslinnea.fi eller 0415338962

PRIVATSKOLNING: Bokning är ett åtagande. Avbokning 24 timmar innan bokad tid är kostnadsfri och vi kan boka in en ny tid. Avbokning som görs mindre än 24 timmar före bokningen: 50 % av betalningen faktureras. Plötsliga sjukdomar, av en hund eller en person, från fall till fall, ring 0415338962 så snabbt som möjligt.