*Bokning, Nala: Lydnadsskolning, 16.10-20.11

Målet med lydnadsskolning är en glad, lydig, lycklig och välmående hund. Kursen lämpar sig för hundar i alla åldrar och nivå. Lydnadsskolning är inte allvarlig hårklyvning, utan roligt samgänge med hunden. Skolning förbättrar även lydnad i vardagen.

Kontinuerliga lydnadsgruppen övar alltsomallt 19 gånger under hösten onsdagar kl. 18:30. Kursens huvudsakliga språk är svenska. Under övningarna övar vi mångsidigt rörelser från lydnadsproven (TOKO), såsom att vänta, följa, ligga från rörelse samt inkallning. Dessutom övar vi på att belöna hunden effektivt samt goda samarbetskunskaper. Kursen lämpar sig även för dig som har BH-provet eller Rally-Toko som mål.

I gruppen:
- lär du dig skola din hund med milda metoder
- lär du dig använda mål som hjälp i skolningen
- får du kontinuerlig skolning
- förbättrar du samarbetet med din hund.

Du kan läsa mera om lydnad (TOKO) som tävlingsgren på finska:  https://www.kennelliitto.fi/koiraharrastukset/kokeet-ja-kilpailut/tottelevaisuuskoe

I gruppen hör två videoföreläsningar: "Grunderna inom hundskolning" och "Mikä Toko?".

På kursen ryms 3 ekipage. Övningarna hålls inomhus. Gruppen lämpar sig för hundar i olika stadier.

Den kontinuerliga gruppens plats betalas 5 eller 10 övningar per gång. Uppsägningstiden är en 3 veckor (efter uppsägningen betalas ännu 3 gånger). Du kan säga upp din plats när som helst under hösten. Övningarna kostar 20 €/gång.

Tidpunkt: onsdagar kl. 18:30-19:20 (ca. 50 minuter per kursdag)
Kursdagar: 7.8.-18.12. (ingen övning under höstlovsveckan 16.10)
Plats: Ekebyvägen 39, Sjundeå, skolningsutrymmen

Kursspråk: Huvudsakligen svenska

I denna grupp ersätts frånvaron ej. Den kontinuerliga gruppen får inte skriftliga hemövningsanvisningar.

priset inkl. moms