Hobbyhundens grundkurs, 9 ggr, onsdagar kl. 17:30, börjar 23.10

Tillfälligt slut

Hobbyhundens grundkurs tränar viktiga färdigheter för en hobbyhund, oavsett gren.

I kursen kommer övas
- att belöna en hund
- kontakt till ägaren
- vara på plats
- grundposition och grunderna för att följa
- att lugna ner sig och ta pauser
- övning med mål
- sheiping
- användning av bakdelen

Kursens slutliga innehåll bestäms av deltagarnas önskemål och behov. Kursen hålls i en liten grupp om 3 hundar.

Kursen lämpar sig speciellt för unga hundar som deltagit i Vardagskunskapskursen eller en valp-/vardagslydnadskurs innan deltagande på själva hobbykursen, men varför inte även för äldre som drömmer om en ny hobby.

Kursen lämpar sig inte som första kurs, vi rekommenderar att ta valp/vardagskunskap/samarbete i vardagen till kurs först. Hunden som deltar i kursen kan inte vara aggressiv mot andra hundar och måste kunna vara i ett samma utrymme med andra hundar.

I kursen ingår en videoföreläsning: "Grunderna inom hundskolning" och skriftliga hemträningsinstruktioner efter varje kurstillfälle.

Kursen rymmer 3 hundar. Övningarna hålls inomhus.

Tidpunkt: onsdagar kl. 17:30-18:20 (ca 50 minuter per kursdag)
Kursdagarna: 23.10, 30.10, 6.11, 13.11, 20.11, 27.11, 4.12, 11.12, 18.12

Plats: Ekebyvägen 39, Sjundeå, skolningsutrymmen

Kursens huvudspråk är finska.

Ersättande gångerna plockas från Facebook-gruppen från andra kursers frånvaron enligt villkoren

priset inkl. moms