Käytöshaasteet

Käytöshaasteiden hoitamisessa perehdymme lemmikin hyvinvointiin ja omistajan arjen kannalta haastaviin käytöksiin. Käytöshaastetapauksissa perehdymme käytöshaasteen syihin ja rakennamme yksilöllisen hoitosuunnitelman. On tärkeää edetä yksilökohtaisesti eläin hyvinvointi huomioiden, minkä takia käytöshaasteita ei hoideta ryhmäkoulutuksina.

Käytöshaasteiden hoidossa huomioimme eläimen hyvinvoinnin kokonaisvaltaisesti ja selvitämme, mitkä tekijät kuormittavat eläintä sen arjessa ja minkälaisia toimia voimme ottaa käyttöön sen yleisen hyvinvoinnin lisäämiseksi.

Käytöshaasteiksi luetaan muun muassa erilaiset pelkotilat, hermostuneisuus, ohitushaasteet, hihnassa vetäminen, yksinolo-ongelmat ja liiallinen kiihtyneisyys.

Arjen hyvinvointipaketti

Arjen hyvinvointipakettiin kuuluu hyvinvointikartoitus ja suunnitelma arjen parantamiseen. Hyvinvointikartoituksessa huomioimme eläimen hyvinvoinnin kokonaisvaltaisesti ja selvitämme, mitkä tekijät kuormittavat sitä sen arjessa ja minkälaisia toimia voimme ottaa käyttöön eläimen yleisen hyvinvoinnin lisäämiseksi. Perehdymme arjen haasteiden syihin ja hoidamme niitä pintaa syvemmältä. Kaikki käytöshaasteet eivät välttämättä vaadi varsinaista kouluttamista, vaan hoitona voi toimia arjessa tehtävät pienet muutokset.

Arjen hyvinvointipakettiin sisältyy:
- Koiran koulutuksen perusteet, verkkoluento (noin 30 minuuttia)
- Hyvinvointikartoitus (kyselylomake)
- Ohjeet lemmikin aikabudjetin* laatimiseen ja aikabudjetin tarkastelu lemmikin hyvinvoinnin näkökulmasta
- Kirjallinen, kattava suunnitelma arjen hyvinvoinnin parantamiseksi

Arjen hyvinvointipaketin hinta on 79 €. Osta Arjen hyvinvointipaketti täältä.

Halutessasi voit varata myös yhteisen lähitapaamisen: 69 €/50 min koulutustilassa tai 79 € + matkakulut kotikäyntinä tai erikseen sovitussa paikassa. Koiran lähitapaaminen pidetään yrityksen koulutustilassa osoitteessa Ekebyntie 39, Siuntio. Kissaa koulutetaan aina kissan kotona (matkakulut 0,60 €/km).

Käytöshaastepaketti

Käytöshaasteiden hoito aloitetaan täyttämällä ennakkotietolomake. Tämän jälkeen tapaamme joko lemmikin kodissa tai yrityksen koulutustilassa. Ensitapaaminen kestää noin 1,5 tuntia, jonka aikana keskustelemme ennakkotietolomakkeen kysymyksistä ja laadimme jatkosuunnitelman. Kouluttaja laatii kirjallisen hoitosuunnitelman taustatietojen ja tapaamisen pohjalta. Lähitapaamisen aikana käymme haastattelun lisäksi läpi myös käytännössä erilaisia koulutusmenetelmiä käytöshaasteen hoitamiseen. Kirjalliseen hoitosuunnitelmaan listataan tapaamisen aikana keskustellut toimet. Hoitosuunnitelma lähetetään sähköpostitse kolmen päivän kuluessa tapaamisesta.

Ensitapaamisen lopuksi sovimme seurantakäyntiajan, joka pidetään kahden kuukauden kuluessa ensitapaamisesta. Seurantakäynnin aikana tarkastelemme harjoitusten etenemistä ja tarkastelemme suunnitelmaa.

Käytöshaastepaketti sisältää:
- Alkukartoituksen (ennakkotietolomake)
- Ensitapaamisen (noin 1,5 tuntia)
- Kirjallisen hoitosuunnitelman
- Seurantatapaamisen (noin 50 min)
- Etätuen kahden kuukauden ajan ensitapaamisesta (sähköpostitse)

Käytöshaastepaketin hinta on 224 € yrityksen koulutustilassa ja 244 € + matkakulut kotikäyntinä (tai ensitapaamisen kotikäyntinä ja seurantakäynti koulutustilassa). Lisätapaamiset 69 €/50 min koulutustilassa tai 79 € + matkakulut kotikäyntinä tai erikseen sovitussa paikassa. Matkakorvaus on 0,60 €/km.

Kaikki hinnat sisältävät alv. 25,5 %.

Ota yhteyttä info@elainkoulutuslinnea.fi tai 041-533 8962 varataksesi käytöshaastepaketin.